hva Ville Du Gjøre For Å Redde Et Liv

Hei, mitt navn er Steve, og jeg er en drittsekk. Høres ut som åpningslinje ut av et AA-møte gjør det ikke, men det er det ikke. Det er det min ex-kjæreste Carol ringte meg da hun gikk ut i forrige måned.

“Steve, du er en selvsentrert, egoistisk drittsekk.” var hennes eksakte ord. Og det verste med det, hun hadde rett.

“Babes, bør du ikke gå, jeg kan endre,” sa jeg da jeg ba henne om å bli. “Gi meg en sjanse til, og hvis jeg skru opp, vil jeg også hjelpe deg med å pakke.”

“Steve, se rundt deg, jeg har alle klare flyttet mine ting ut hvis du ikke allerede har lagt merke til, foruten jeg er syk og lei av å høre dine beklager ass unnskyldninger. Det er den samme gamle tullet du har vært kaster for i fjor. Du ga meg den samme sang og dans for seks måneder siden, i forrige måned, og i kveld, jeg tror bare ikke deg lenger. Det er alltid meg, meg, meg, hva skjedde med oss? Den eneste grunnen til at jeg er enda her akkurat nå er fordi jeg har nok klasse til å gjøre dette ansikt til ansikt i stedet for over telefon, “sa Carol og stirret på meg. “Se på meg Steve,” Carol sa da hun snurret rundt. “Se på hva du gir opp fordi du ikke kan få hodet ut av ræva. Du bare mistet den beste du noensinne vil ha.”

Jeg gjorde en mer desperat bønn før hun stormet ut døren. Hadde jeg liker henne? Hell yes. Og hun hadde rett, hun var det beste som har hendt meg, som hun hadde forbløffende evne til å holde meg på bakken og på den rette og smale; Jeg antar at hun ble lei av barnevakt meg. Bortsett fra det, hun var vakker og den beste lå jeg noen gang har hatt, bar ingen. Så etter Carol dro, gjorde jeg hva hver taperen gjør, jeg har drukket, mye.

De neste to ukene var en slags uskarphet. Takk Gud sjefen min likte meg, og jeg var ganske god på det jeg gjorde for et levende eller jeg ville ha fått ræva sparken. Han sympatiserte med meg, men som alle andre han hadde mer enn nok på sin egen plate til å bekymre meg. Det eneste som brakte meg tilbake til virkeligheten var det faktum at alle mine venner var virkelig Carols venner, som bare satt opp med meg for hennes skyld. Ingen ønsket å henge ut med meg eller stoppe etter arbeid for en drink lenger.

“Faen ta dem alle, tror jeg ikke trenger dem,» sa jeg til meg selv som jeg stoppet på vår gamle vannhull av meg selv for den tiende natten på rad. Jeg skulle nedoverbakke fort, og hvis det ikke var for det faktum at jeg hadde en løpende partner som ikke ville ta nei for et svar, ville jeg ha mistet det.

“Steve, få beklager ass up,” han skrek da han banket på døren på seks om morgenen. “Steve, du ser ut som dritt, hva er du, fortsatt full?” Dan spurte meg da jeg åpnet døren. “Ikke engang tenke på å forlate meg høyt og tørt i morges. Få ræva kledd, du har fem minutter.”

Vi tok det ganske rolig de to første miles, men etter at Dan plukket opp tempoet.

“Prøver du å drepe meg i morges? Har du ingen respekt for den jævla døde?” Jeg skrek så jeg prøvde å holde følge med ham.

“Hei mann, gjorde jeg ikke helle de drikker ned i halsen i går kveld. Jeg var stein edru i seng ved halv ti med Cindy,” sa han smilende. “Jeg tar Cindy over en six pack Corona hvilken som helst dag i uken,” han lo da han plukket opp tempoet igjen.

Jeg stoppet, spydde og begynte å løpe igjen. Heldigvis var det bare væske og ingen biter som jeg tørket ansiktet mitt med min lommetørkle før du kaster den i bunken av slop på bakken. Jeg gjorde aldri nå opp til Dan, men han er sikker som helvete var ventet på meg i leiligheten min når jeg er ferdig.

“Kanskje i kveld du vil gå litt lettere på saus,” sa han avsluttet sin flaske med vann. “Jeg forventer deg opp og venter på meg i morgen tidlig,” Dan fortalte meg å få i bilen hans.

Jeg ville ha gulpet igjen, men det var ikke noe igjen i magen min, og det var ingen måte jeg ville ha de tørre hiver, så jeg hoppet over frokosten. En kopp svart kaffe i hånden gikk jeg på jobb. I stedet for å stoppe etter jobb for noen, bestemte jeg meg for å slutte å fråtse for en stund. Jeg så ut og følte meg som dritt de fleste dager og trengte å tørke ut, for en liten stund likevel.

Jeg må ha vært sterkere enn jeg trodde. Jeg gjorde det en hel måned uten noe sterkere enn en hvit brus. Dan fortsatt sparket meg i ræva hver morgen, men i hvert fall jeg holdt opp med ham nå uten å spy.

“Hei mamma, bare å sjekke inn, noe nytt?” Spurte jeg.

Jeg visste hva som var nytt og alltid holdt en positive holdning når jeg gjorde mine ukentlig eller annenhver uke samtaler hjemme.

“Hei kjære, ikke mye nytt her,” svarte hun. «Din far er fortsatt truer med å flytte oss ned til Florida med deg. Han sier han er lei av snø og kaldt vær her oppe,” mamma sa med en latter. “Siden han ikke golf eller fisk lenger, jeg fortsetter å fortelle ham at han vil kjøre seg selv og meg nøtter i en måned. Han sier at han heller vil være en varm nøtt enn en kald en hvilken som helst dag.”

“Hvordan er Gary gjør?” Jeg spurte helt vite svaret.

“Han er bedre. Han har sine gode og dårlige dager, du vet hvordan det er.”

Min yngre bror Gary var syk igjen. Han hadde vært inn og ut av sykehuset siden han var ett år gammel. Han kjempet en nyresykdom for de første atten årene av sitt liv, og til slutt slo det, men nå var ikke følelsen god igjen. Jeg pleide å se min mor legge ut sine piller hver kveld, nøye telling hvert som hun gikk gjennom flaske etter flaske. De holdt ham i live, men spiste opp magen og nesten alle andre deler av kroppen hans. Det største problemet var, etter å ha tatt de høye doser i så mange år, det påvirket alle leddene sine. Han ble fortalt at da han traff tretti ville han trolig ha kne og hofteledd erstattes hvis han ønsket å fortsette å gå.

Men å snakke med ham, ville du aldri vet han noen gang hadde vært syk en dag i sitt liv. Han jobbet ut, spilte sport og selv gikk jakt og fiske. Hell, gjorde han ti ganger mer enn jeg gjorde. Gary selv funnet seg en jente og giftet seg to år siden, og nå Brenda var gravid med deres første. Han sikkert hadde det sammen, i motsetning til meg.

“Jeg skal gi ham en samtale denne helgen og se hvordan han og Brenda gjør. Helvete, kanskje jeg til og med snike seg til å se dere i sommer hvis jeg kan komme unna,» sa jeg til min mor fullt vitende om at det jeg hadde bare sa sannsynligvis ikke ville skje. Minst gjorde det henne føles godt å vite at det var mulig at hun kan ha hele familien sammen for et par dager allikevel denne sommeren. “Mamma, kom til å gå for nå. Jeg vil holde kontakten, og om noe kommer opp gi meg beskjed.”

Så livet gikk videre. Jeg sov, spiste, gikk på jobb og fikk min rumpe sparket fem dager i uken av Dan; gjorde det bli bedre enn dette? Jeg datert noen jenter, men enten vi ikke klikker eller de fort lei av min holdning. Jeg så Carol rundt og selv snakket med henne en gang i blant. Jeg kunne ikke si om hun var dating, men visste uten å spørre hun ville aldri gå ut med meg noen gang igjen. Så jeg treffe stolpene for å se hva annet var tilgjengelig.

Becky på jobb foreslo en dating tjeneste når jeg ikke kunne komme opp med en dato for selskapet våren utflukt, men jeg fortalte henne høflig ingen måte, ikke hvordan. Jeg tenkte på å få en varm eskorte for dagen og imponere gutta jeg jobbet med, men ga opp den ideen etter å finne ut hva det ville koste meg. Jeg hoppet over utflukt.

Uken etter den ensomste bursdagen jeg noensinne hadde brukt, min far ga meg en samtale.

“Steve, har jeg fått noen dårlige nyheter,” er hvordan han startet det. “Din bror har kreft, lungekreft for å være nøyaktig.”

“Pappa, det er umulig, Gary aldri røkt en sigarett i hele sitt liv.”

“Legene er ikke sikker på hvordan han fikk det annet enn å si at det er en type du får fra andre hånden røyk. Kanskje henger ut i sportsbarer med sine venner eller hva, men hvordan spiller egentlig ingen rolle på dette punktet. Jeg har også funnet ut at når han byttet jobb i fjor, på grunn av hans tidligere medisinske problemer, måtte han vente tolv måneder før de får sin store medisinske dekning. nå har han skrudd og selskapet er ikke til å bat for ham heller. “

“Er ikke han på Brendas forsikring?” Spurte jeg.

“På grunn av sin pre-eksisterende tilstand hennes forsikring ville ikke la henne legge ham, slik at de bare skjønte at innen et par måneder de ville være hjemme gratis.”

“Med andre ord har han ingen forsikring?”

“Det er omtrent riktig. De vil dekke sine resepter og generelle kontor besøk, men ingen store medisinske.”

“Pappa, hvor ille er det,” spurte jeg.

“Det er kreft, men det er ikke så super aggressiv type, takk Gud. De kommer til å begynne med stråling for å se om de kan krympe den, og hvis ikke, vil de klippe det ut og gi ham noen cellegift. Legen sier hans sjansene er bedre enn syttifem prosent fordi de fanget det så tidlig, men kostnadene kommer til å være svimlende ingen av mindre. “

“Jeg har ikke mye spart opp, men Gary er mer enn velkommen til det,» sa jeg til pappa.

“Sønn, det kommer til å ta mye mer enn du, jeg og de kan komme opp med. Barna er fremdeles kjemper med forsikringsselskapet og ser inn i et sykehus som skal jobbe med dem, men han begynner behandlingen neste mandag. Look , vi har ikke fortalt moren din ennå, fordi hun ville gjøre noe, men bekymring og Gary gjorde ikke engang vil ha meg til å ringe deg, så hvis du snakker med ham ikke la på mindre han forteller deg selv. jeg beklager det kunne ikke vært bedre nyheter, men jeg tenkte at du burde vite. jeg får en e-post du oppdateringer når jeg hører noe mer. Gi ham en samtale denne helgen, er han og Brenda følelsen litt lav akkurat nå. “

Vi sa farvel og hengt opp. Føler litt lav? Damn, jeg vil gå jævla nøtter om nå. Jeg trakk opp min kontoutskrift på linje og skjønte jeg hadde om fem grand ekstra jeg kunne sende til ham og kanskje en ekstra par hundre hver måned, men faren min var riktig, det var en dråpe i havet.

Jeg ringte min bror søndag og verken han eller søsteren min svigerinne sa dritt om hans tilstand. De fortalte meg at de var ute frem til babyen, deres ferie i sommer og hvordan oppussingen skulle på huset deres. Jeg sa nesten noe, men respektert min fars ønsker.

Jeg tilbrakte de neste to ukene på datamaskinen finne alt det var å vite om hans tilstand, kostnader involvert, og hvis noen gjorde noe cutting edge forskning han kunne få koblet med. Det var ett sted i Chicago, men de ville ha til å flytte dit for å kvalifisere seg. The Mayo Clinic i Rochester hadde ingenting, og de fleste av de små sykehusene budsjetter, jeg ble fortalt, var for stramt til å gjøre mye for ham. Jeg kunne ikke tro med alle pengene forsikringsselskapene ble raking i de ikke kunne kutte ham en pause.

Min første glimt av håp kom fra American Cancer Society. Jeg hadde samlet inn penger til dem i løpet av årene, spesielt når en nær venn døde av en kombinasjon av brystkreft og deretter lungekreft. Etter angivelig slo brystkreft, da fikk hun lungebetennelse og ble diagnostisert med lungekreft. Hun døde på mindre enn en uke. Det, jeg ville ikke la skje med min bror.

Jeg snakket med en hyggelig dame som heter Fran fra Kreftforeningens lokale kontor. Jeg ble fortalt at jeg skulle få lov til å samle inn penger til broren min under ACS merke, men hun var beklager at deres eksisterende midlene ble allerede snakket om. Hun ga meg skriftlig fullmakt og ønsket meg lykke til.

“Hvis det er noe vi kan gjøre, gi oss beskjed. Jo mer det er der ute i nyhetene de flere donasjoner vi får.”

Dan kom opp med ideen om en kreft kjøre fundraiser torsdag morgen.

“Helvete, få folk til å donere så mye en kilometer som de gjør for Relay For Life pengeinnsamlinger og så alt du trenger å gjøre er å kjøre eller gå og samle inn penger;. Et stykke kake

Men da jeg begynte å ta donasjoner jeg så hvor hardt det egentlig skulle være. En dollar en kilometer var det beste jeg kunne få fra noen. Jeg hadde tjue sponsorer og skjønte på denne frekvensen det ville ta fem tusen for å få penger Gary ville trenge, og jeg kjørte ut av tiden. Det var da jeg slo av sunn fornuft knappen i hjernen min.

Det tok meg en uke til å gjøre mine opprinnelige planer, og da jeg begynte å snakke med nye sponsorer de bare rullet øynene og sa at hvis jeg skulle forsøke det, de var bak meg. Ting så bra ut.

“Er du helt gal?” Dan spurte da vi ledet tilbake mot leiligheten min på vår morgen kjøre. “Det er ikke måte på jorden du kan gjøre det, fysisk er det bare ikke mulig. Faen, har du selv snakket med arbeidet ditt om det? Har du noen anelse om hvor lang tid det kommer til å ta deg?” skrek han mens han fortsatte bare peppering meg med spørsmål om hvorfor det ikke kunne gjøres; og han var nok rett.

Du skjønner jeg kom opp med dette håret hjernen ordningen til å gå fra min leilighet i Orlando til Mayo Clinic i Minnesota og gi dem en sjekk for min brors behandling. Som jeg sa, hadde jeg slått av virkeligheten bryter i hjernen min.

“Dan se, jeg er i god form, og hvis ingenting annet kan jeg løpe, gå og selv gjennomgå min vei dit. For to år siden jeg gjorde sekstien miles på en dag, og fikk ikke engang en blemme på føttene mine . jeg vet at det er en lang måter, men det er for min eneste bror, hva valg har jeg? “

“Greit jeg skal hjelpe deg å sette den opp, men jeg vil bare du skal vite på forhånd, vil du aldri gjøre det.”

Aldri fortell meg at jeg kan ikke gjøre noe; det er som å vifte med et rødt flagg foran en okse. Dan og jeg tilbrakte de neste tre ukene planlegger ut min galskap.

Mitt arbeid forstått mitt dilemma og støttet meg til Hilt. Jeg kunne ta tre uker ferie jeg hadde spart opp og selskapet la meg legge til i de ti-betalt ferie. De fortalte meg at vi skulle jobbe ut detaljene senere, men ville løfte en dollar en mil for å starte opp. Det ga meg tjuefem dager betalt og jeg ble gitt muligheten til tjuefem mer som en slags ulønnet permisjon. Femti dager, faen ingen måte det ikke ville ta meg så lang tid.

Jeg neste treffer vår lokale kjører butikken. Som alle andre, rullet de sine øyne, men enige om å gi meg fem par joggesko, så lenge de kan sette sitt navn på skoene. Jeg brydde meg ikke, og de la meg sette opp en plakat for løfter om deres aktivitet ombord.

Deretter måtte jeg finne en hotellkjede som var stor nok slik at uansett hvor jeg endte opp, ville jeg ha et sted å bo. The Holiday Inn ga meg en femti prosent rabatt på sine billigste romprisen, som var ikke å overstige trettifem dollar per natt. De sendte Dan en liste over steder som vi begynte å hone på min rute.

Siden jeg var selskapets materielle manageren fikk jeg tillatelse til å trykke opp våre leverandører for donasjoner. Av de nittitre leverandører, tjuesju sa de ville donere, men fortalte meg at jeg var en desimal av på avstand jeg hadde gitt dem. Da jeg fortalte dem at det var riktig spurte de hvor de kunne sende kondolansekort. De lo, det gjorde jeg ikke.

Å være en Harley rytter jeg stoppet av på forhandleren jeg hadde kjøpt min siste to sykler fra. De spurte om jeg ville ta et siste spill fordi de skjønte min hjerne var kryptert når jeg spurte dem om hjelp.

“Se, jeg ber bare er for et løfte om noe du kan gi meg per mil og ti tee skjorter. Jeg vil sette dem i hver av de ti forhandlere i tri-fylke området og folk kan donere og skrive på skjorten navnet på noen de kjenner som har eller hatt kreft. jeg vet de alle sponse ritt og pengeinnsamlinger, men på denne måten, vil de også få litt reklame siden jeg skal være iført skjortene hverdagen. “

De trodde jeg var gal, men ga meg skjortene og kontaktet de andre forhandlere som også er pantsatt. Det var alt begynner å komme sammen. Jeg tilbrakte en uke å legge ut klær, medisinsk utstyr, hatter og planlegger mine daglige måltider. Jeg trengte så mange kalorier for å holde opp min styrke, og jeg ønsket ikke å bære en masse penger med meg, så jeg var å stole på et kredittkort og en kontanter debetkort.

“Steve, vil du aldri være i stand til å gjennomføre alt dette,” Dan sa ser på min haug. “Kanskje, bare kanskje jeg har en løsning.” Neste dag kom han tilbake med en liten to-wheel kurven. “Du kan sette alt inn i tørre poser og trekk den bak deg. Det kommer til å senke tempoet mye, men minst vil du ha alt med deg i tilfelle du får problemer.” Vi prøvde det neste dag på vår morgen kjøre. Jeg likte det ikke, men jeg gjorde egentlig ikke har mye av et valg.

Start til slutt tok det meg fem uker å planlegge min tur, som jeg likte å kalle det. Min I-Pod, og min smart telefon med G.P.S. og en Internett-tilkobling rundet av utstyret mitt. Jeg lastet dem med hver sang og telefonnummer jeg kunne tenke på og sette min kartrute i planleggeren jeg skulle bære. 1 mai på ca fem tretti om morgenen er når jeg planla min kick off.

Jeg sendt til hvert hotell jeg skulle bo på, fire par sokker, en tee skjorte og kjører shorts. Jeg sendte min ekstra joggesko til noen på veien, så jeg ville ha et nytt par hver uke. Jeg skjønte føttene mine skulle være min største bekymring hvis jeg noensinne forventet å fullføre.

“Steve, er du gal eller bare full?” min far spurte meg dagen før jeg dro.

“Nei, men jeg slags ønske jeg hadde rett om nå,” var mitt svar. “Jeg har fått minst 50-60 sponsorer som setter meg over femti tusen dollar på et minimum. Det nærmeste jeg kan komme opp med, det er litt over elleve hundre miles, og jeg håper å gjennomsnitt 35-40 miles per dag , en bit av kaken, “Jeg fortalte ham
.

“Jeg håper bare du vet hva du gjør.”

“Jeg er ikke engang sikker på om det selv, men jeg har bare fått en bror og ingen annen måte å skaffe penger så fort som han kommer til å trenge det. Bare ikke fortell Gary eller mamma. Hun vil gå nøtter og Gary vil prøve å snakke meg ut av det som alle andre har. jeg skal se deg i omtrent førti dager. jeg vil ha mobilen min med meg så ring meg hvis du trenger meg. “

“Jeg elsker deg, gutten min,” var det siste han sa da jeg hang opp.

Dan møtte meg følgende morgen like før jeg dro.

“Kanskje dette vil hjelpe,” sa han da han satte et lite tegn på baksiden av min vogn.

“Florida til Minnesota Cancer Run. Donasjoner akseptert.”

“Det kan hjelpe, men det hvertfall ikke kan skade. Jeg også kommer til å trykke opp alle dine venner for å se om de vil løfte noe,” sa han til meg.

“Venner? Hell, som bør få meg alt av en dollar femti,” tenkte jeg for meg selv.

Så, på en vakker og varm morgen jeg tok av på et oppdrag for å hjelpe min bror. Jeg hadde ikke en anelse hva jeg var i for, men jeg hvertfall kunne ikke veldig godt ut igjen nå.

Jeg gjorde nesten femtiåtte miles den første dagen. Hvis jeg ikke har til å trekke den jævla cart jeg sannsynligvis kunne ha gjort ytterligere fem til syv miles mer. Jeg følte meg ganske kjepphøy da jeg sjekket inn på rommet mitt og tok en sårt tiltrengt dusj. Jeg tok av meg svett tee skjorte og vasket det ut i vasken bad sammen med mine sokker. Min Harley skjorten hadde syttiett navn på personer som hadde hatt kreft på den. Jeg hadde bestemt meg for å bytte til en annen skjorte hver dag sammen med roterende skoene mine. Jeg måtte holde føttene rene og tørre som var mitt hovedmål.

Jeg tok en rask middag på en Denny og etter å ha sett en liten TV til køys. Jeg har ikke satt alarmen fordi jeg tenkte jeg skulle la kroppen min diktere mitt tempo. Etter en frokost med egg og pølse var jeg av igjen.

Jeg var litt sår, men etter dukker fire ibuprofen det ble litt bedre. Folk tutet og noen kastet meg dollarsedler som jeg kjørte på. Jeg skjønte at hver by jeg stoppet jeg ville se om det var en Harley-forhandler og kanskje pickup noen ekstra dollar. Jeg ringte Fran og fortalte henne at jeg hadde startet min søken og skulle sjekke inn med henne et par ganger i uken. Jeg hørte etterpå at alle forhandlere hadde satt opp store kart og planla mitt daglige fremgang på dem. Jeg har også hørt det var et basseng skjer hvor lenge jeg ville vare. Den store penger var på tjueto dager.

På dagen var seks fot mine på brann og drepe meg. Som jeg var soaking dem i isen jeg skjønte jeg var skyve det for hardt og måtte tilbake den av litt før jeg krasjet og brant. Jeg plukket opp noen A & D salve for mellom rumpeballene og en boks med runde band hjelpemidler for brystvortene mine som ble gnidd rå og blødning. Jeg var snitt førtifem miles per dag, men figur jeg trengte å lette opp for en dag eller to før du skyver det igjen.

Jeg gjorde det to ti strategi. Jeg jogget i to minutter, og gikk for ti. Da jeg fant ut at å gå skadet føttene mine mer enn jogging jeg revidert det å jogge ti minutter, og går for tre. Det var ikke perfekt, men jobbet for et par dager.

Greit jeg var ikke i så god form som jeg trodde jeg var. Kjører fem på åtte miles per dag var en ting, og selv kjører en maraton var en bragd, men dette gikk langt utover det. Etter ni dager min I-Pod sluttet å virke, og beina mine føltes som bly. Jeg hadde doblet opp på mine sokker og jobbet på en stygg blemme på baksiden av hælen på min venstre fot.

Leave a Reply

